فیزیوتراپی یک روش درمانی غیر دارویی و غیر جراحی است که با استفاده از تمرینات، تکنیک های درمانی و توانبخشی، برای بهبود عملکرد و افزایش قابلیت حرکت بدن استفاده می شود. در درمان آسیب های ورزشی، فیزیوتراپیست ها با هدف بهبود و حفظ عملکرد بدن بعد از آسیب، به عنوان بخشی از برنامه درمانی، از انواع تمرینات و تکنیک های درمانی استفاده می کنند.

روش های مورد استفاده در فیزیوتراپی برای درمان آسیب های ورزشی به چه صورت است؟

  1. تمرینات تقویتی:  تقویتی باعث افزایش قدرت و استحکام عضلات می شوند و به عنوان یکی از اصلی ترین روش های درمانی در فیزیوتراپی برای درمان آسیب های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند.
  2. تمرینات انعطاف پذیری: تمرینات انعطاف پذیری کمک می کنند تا عضلات و بافت های نرم بدن انعطاف پذیرتر شوند و باعث بهبود حرکت و افزایش قابلیت حرکت بدن می شوند.
  3. ماساژ: ماساژ برای بهبود جریان خون و کاهش درد و التهاب مفید است و بعضی از فیزیوتراپیست ها برای درمان آسیب های ورزشی از این روش استفاده می کنند.
  4. درمان تحریک الکتریکی عضلات (EMS): در این روش از جریان الکتریکی برای تحریک عضلات استفاده می شود. این روش برای کمک به تقویت عضلات، بهبود جریان خون و کاهش درد مفید است.
  5. درمان لیزر: درمان لیزر برای بهبود جریان خون، کاهش التهاب و بهبود بافت های نرم بدن و کاهش درد و التهاب مورد استفاده قرار می گیرد.
  1. درمان امواج شوک: این روش در درمان آسیب های ورزشی موثر است و با استفاده از امواج شوک، بهبودی عضلات، بافت های نرم و استخوان ها را تسریع می کند.
  2. درمان یخ: استفاده از یخ برای کاهش درد و التهاب در مناطق مورد آسیب در ورزشکاران مفید است.
  3. توانبخشی: توانبخشی برای بهبود قابلیت حرکت بدن و عملکرد عضلات بعد از یک آسیب ورزشی موثر است.

به طور کلی، درمان آسیب های ورزشی با فیزیوتراپی به صورت یک برنامه درمانی شخصی سازی شده است که بسته به نوع و شدت آسیب، توسط فیزیوتراپیست تعیین می شود. نه تنها به کاهش درد و بهبود عملکرد بدن کمک می کند، بلکه باعث افزایش کیفیت زندگی و بهبود عملکرد در ورزش های آتی نیز می شود.

هزینه درمان آسیب های ورزشی با فیزیوتراپی چقدر است؟

هزینه درمان با فیزیوتراپی ممکن است بسته به موارد مختلف متفاوت باشد، مانند محل کار و محل زندگی فیزیوتراپیست، تجهیزات مورد استفاده در جلسات، نوع بیماری و شدت آن، تعداد جلسات و مدت زمان هر جلسه و میزان تعرفه های بیمه.

در بسیاری از کشورها، هزینه درمان با فیزیوتراپی تحت بیمه سلامت قرار می گیرد و بیماران فقط باید بخشی از هزینه را پرداخت کنند. در برخی کشورها، هزینه درمان با فیزیوتراپی به صورت خصوصی پرداخت می شود و ممکن است هزینه های بالایی داشته باشد.

در هر صورت، برای دانستن دقیق هزینه درمان با فیزیوتراپی، بهتر است با کلینیک یا مرکز درمانی مورد نظر تماس بگیرید و از آنها هزینه های برنامه درمانی خود را بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست