پزشکان بسیازی فیزیوتراپی را برای بیماران خود که درد مزمن دارند، تحت عمل جراحی قرار گرفته اند یا هر گونه آسیب مرتبط با ورزش را تجربه کرده اند، توصیه می کنند. افراد کمی به صورت مستقیم برای بهبود درد خود به فیزیوتراپ مراجعه می کنند ، اغلب زمانی ممکن است به فیزیوتراپیست مراجعه کنند شرایط بدتر شود یا  پزشکی که به آن مراجعه کرده اند برای درمان جلسات فیزیوتراپی را توصیه کند .در صورتی که بسیاری از مسایل و دردها با چند جلسه فیزیوتراپی بله راحتی درمان می شوند.

اما  چرا باید به فیزیوتراپیست مراجعه کنید  یا برای چه دردهایی می شود سراغ فیزیوتراپیست رفت؟اگر فکر می کنید ممکن است نیاز به فیزیوتراپی داشته باشید، در اینجا برخی از علائم وجود دارد که می توانید  در صورت مشاهده آنها افقدام کنید:

فیزیوتراپی برای درد عود کننده یا درد مزمن

درد در هر قسمت از سیستم اسکلتی عضلانی مانند ماهیچه ها، استخوان ها، رباط ها یا بافت ها، نشان می دهد که شما به درمان نیاز دارید. این نوع درد می تواند مزمن شود و برای مدت طولانی باقی بماند و باعث انقباض ( سفتی) و مشکل در حرکت شود.  خیلی پیش آمده که ما در ناحیه کمر، گردن یا هر ناحیه دیگری دچار نوعی درد شویم. با این حال، اگر این درد فروکش نکند یا دوباره عود کند، می تواند نشان دهنده یک مشکل شدیدتر باشد. این می تواند نشانه ای از نیاز به فیزیوتراپی باشد.

ورزش های فیزیوتراپی برای کمر درد و دیسک کمر و حرکات فیزیوتراپی برای گردن درد و  را نیز به طور مفصل تر می توانید مطالعه کنید.

گاهی اوقات نشستن در موقعیت های نامناسب برای ساعات طولانی می تواند عضلات و مفاصل شما را تحت فشار قرار دهد. درد مزمن می تواند زندگی روزمره شما را تحت تاثیر قرار دهد و انجام فعالیت های ساده را دشوار کند. این نشان می دهد که شما باید این درد را جدی بگیرید. یک فیزیوتراپیست می تواند به تشخیص هر گونه آسیب یا بیماری اسکلتی عضلانی که ممکن است داشته باشید کمک کند و یک برنامه درمانی به شما  بدهد. فیزیوتراپی می تواند به شما در مدیریت و بهبود درد و بازگرداندن توان حرکتی به قسمتی درد می کند، کمک کند.

فیزیوتراپی برای رگ به رگ شدن ،شکستگی و جراحات

اگر آسیبی مانند رگ به رگ شدن، شکستگی، کشیدگی یا هر آسیب بافتی دیگری را متحمل شده اید، به فیزیوتراپی نیاز دارید.فیزیوتراپی برای پای شکسته ،فیزیوتراپی برای پارگی مینیسک زانو،فیزیوتراپی برای کمر درد و فیزیوتراپی برای پارگی رباط صلیبی همگی از این دست موارد هستند. فیزیوتراپی به ویژه برای ورزشکاران یا افرادی که اغلب فعالیت های سنگین ورزشی انجام می دهند بسیار مهم است.آسیب دیدگی در  ورزشکاران و رشته های ورزشی امری متداول است، از این رو اغلب نیاز به فیزیوتراپی دارند. فیزیوتراپی ورزشی نوعی فیزیوتراپی است که به درمان آسیب های ورزشی می پردازد و به ورزشکاران کمک می کند تا بهبود یابند و از آسیب دیدگی  احتمالی در آینده جلوگیری کنند.

حتی اگر ورزشکار نیستید و دچار حادثه ای شده اید، ممکن است  معمولا پزشک شما  فیزیوتراپی را به عنوان بخشی از برنامه درمانی شما توصیه می کند چرا که به بهبودی و تقویت عضلات کمک می کند.

یکی از این مشکلات نیز دیسک کمر می باشد که ما در مقاله فیزیوتراپی برای دیسک کمر چگونه است به ارایه راهکارهای مناسب پرداخته ایم.

 

فیزیوتراپی برای توانبخشی پس از جراحی

توانبخشی پس از جراحی، برای جراحی های مختلف مانند قلب، قفسه سینه، ارتوپدی و عصبی ضروری می باشد. این نوع جراحی ها می تواند منجر به اختلالات در حرکت و زندگی روزمره شوند  با فیزیوتراپی  به حالت قبل برمی گردند و برطرف می شوند. پس از مرخص شدن بیمار از بیمارستان، پزشک معمولا فیزیوتراپی را به عنوان بخشی از پروسه مراقبت و بهبود توصیه  می کند.

در این موارد، فیزیوتراپی می تواند به موارد زیر کمک کند:

  • مدیریت درد
  • تقویت عضلات ضعیف
  • کشش برای بازگرداندن حرکت
  • بهبود تعادل و وضعیت بدن
  • به بهبود گردش خون کمک کنید
  • بازگشت به فعالیت های روزانه

بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ممکن است برای کمک به بهبودی کامل و بازگشت به زندگی عادی خود به فیزیوتراپی نیاز داشته باشند. فیزیوتراپی می تواند بخش مهمی از توانبخشی پس از جراحی باشد.

فیزیوتراپی برای درمان سرگیجه

اگر از سرگیجه  رنج می‌برید که باعث می‌شود احساس ضعف، بیحالی یا بی‌ثباتی کنید، ممکن است به دلیل اختلال در عملکرد سیستم دهلیزی باشد. سیستم دهلیزی سیستم حسی است که اطلاعات حرکت و موقعیت سر را به مغز می دهد. اگر احساس از دست دادن ناگهانی تعادل خود کردید، این می تواند بیماری یا آسیبی باشد که بر سیستم دهلیزی شما تأثیر می گذارد.

اگر علائم مربوط به اختلال عملکرد سیستم دهلیزی را تجربه کردید، فیزیوتراپی می تواند کمک کند. فیزیوتراپیست ها بسته به شرایط شما از تمرینات توانبخشی مختلفی برای کمک به بهبود این علائم استفاده می کنند. تمرینات عادت‌سازی، تثبیت نگاه و تمرینات تعادلی برای درمان انواع اختلالات دهلیزی استفاده می‌شود. فیزیوتراپی می تواند تعادل را بهبود بخشد و به شما در درمان سرگیجه کمک کند.

مشکل در کنترل مثانه

بسیاری از افراد بی اختیاری در ادرار را تجربه می کنند. این امر با افزایش سن افراد بیشتر می شود. دو نوع بی اختیاری ادرار وجود دارد. یکی بی اختیاری استرسی است که در آن در صورت عطسه یا سرفه مثانه تحت فشار قرار می گیرد. دوم بی اختیاری فوری است که در آن ممکن است احساس کنید ناگهان ادرار دارید. بی اختیاری ادرار می تواند به دلیل ضعف عضلات لگن باشد. در این شرایط فیزیوتراپی می تواند به تقویت عضلات لگن و بهبود وضعیت شما کمک کند. می توانید تمرین ها و توصیه های مرتبط با فیزیوتراپی برای افتادگی مثانه را برای طلاعات بیشار مطالعه کنید

فیزیوتراپی کف لگن برای افرادی که عضلات لگن ضعیفی دارند توصیه می شود. از طریق ورزش، تمرینات و تغییر سبک زندگی می توانید این علائم را از بین ببرید و سلامت عضلات لگن خود را بهبود بخشید.فیزیوتراپی لگن برای یبوست نیز گاهی جوابدهی بسیار مناسبی داشته است.

 

فیزیوتراپی برای سختی در حرکت یا از دست دادن انعطاف پذیری

اگر احساس می کنید که در حرکت مشکل دارید یا مانند گذشته انعطاف پذیر نیستید، می تواند فیزیوتراپی  چاره شما باشد. ممکن است انجام فعالیت های ساده برای شما مشکل باشد یا نتوانید ورزش کنید. این می تواند به دلیل هر شرایط آسیب دیدگی باشد. علاوه بر این، با افزایش سن احساس می کنید بدن شما مانند گذشته انعطاف پذیر نیست. هر نوع جرکتی منجر به  درد و ناراحتی می شود.

فیزیوتراپی می تواند به بازگرداندن نرمی و انعطاف به بدن شما کمک کند و شما را انعطاف پذیرتر کند. حرکات کششی و تمرینات منظم می تواند به تقویت عضلات و افزایش تدریجی انعطاف پذیری شما کمک کند.

ممکن است دلایل دیگری وجود داشته باشد که چرا باید به فیزیوتراپیست مراجعه کنید. اینها تنها برخی از دلایل رایج بود. با اینکه فیزیوتراپی می تواند به افراد در هر  جنسیت و سنی که برای مشکلات مختلف سلامتی به دنبال کمک هستند کمک کند ،اما مهم است که قبل از انجام فیزیوتراپی با پزشک خود صحبت کنید. گاهی اوقات  پزشکان ممکن است بر اساس شرایط شما فیزیوتراپی را توصیه نکنند. برای هر مشکلی که ممکن است داشته باشید، بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. پس از آن هنگامی که برای فیزیوتراپی می روید، فیزیوتراپیست وضعیت شما را ارزیابی می کند و یک برنامه درمانی را ارائه می دهد که برای شما بهترین نتیجه را دارد.

می توانید از قسمت تماس با ما  وقت فیزیوتراپی با بهترین فیزیوتراپی در تهرانپارس رزرو کنید .